Cluster Analysis for Data Processing in Educational Research
Resumo
Quantitative approaches to educational research have been undervalued and consequently less widely used. In this sense, this paper aims to present and analyze the techniques of Cluster Analysis as a possibility for research in sciences area. Therefore, the main hierarchical and non-hierarchical techniques of Cluster Analysis are presented, as well as some of their applications in educational research found in the literature. Cluster Analysis is adequate to simplify or elaborate hypotheses on massive data, such as large-scale educational research. The studies in the area of education that used Cluster Analysis methods proved to be fruitful to elicit results that collaborate with the area.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v21iss4id5119
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2019 Daniel Morin Ocampo, Luiz Caldeira Brant de Tolentino-Neto
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.