Knowledge evidenced by prospective mathematics teachers when performing a task involving geometry, teaching and the use of technology
Resumo
The types of knowledge that prospective mathematics teachers use when faced with tasks involving technology are interesting because this knowledge can be used as a basis for analyzing the relevance of these types of activities when teaching mathematics. This investigation is intended to identify the knowledge evidenced by these prospective teachers when they carry out an activity involving geometry, technology and pedagogy. To do so, a task was designed which was used with 65 trainee teachers, and the Technological Pedagogical Content Knowledge model was used to analyze the information gathered. The results show that prospective teachers make use of knowledge in all of the domains and almost all of the subdomains of the model, confirming that this type of activity triggers these types of knowledge.
Palavras-chave
DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v21iss2id5081
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2019 Yuri Morales-López
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.