Professional learning opportunities in a practice-based teacher education programme about the concept of function
Resumo
This article aims to identify professional learning opportunities (PLO) experienced by mathematics teachers during an in-service course regarding their mathematical and didactical knowledge on the concept of function. The conceptual framework distinguishes between mathematical and didactical knowledge and characterises teacher learning and professional learning tasks. The research methodology is qualitative, using participant observation with audio and video recording and document collection. The results show that the professional learning tasks proposed enabled to identify PLO regarding mathematical knowledge of function, involving different ways of representing this concept by means of numeric tables and algebraic notation. Regarding didactical knowledge, there were also PLO supporting reflection about difficulties that the students find with the concept of function and about teaching resources and strategies to overcome those difficulties.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v21iss2id5002
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2019 Alessandro Ribeiro, João Pedro da Ponte
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.