Use and Abuse of Calculators: Implications for Mathematics Education
Resumo
Fostering mathematical understanding and sense for numbers is an objective for current mathematics education. This paper presents a historical vision of the use of numbers and of calculation processes and reflects about the current need of electronic calculators. The coexistence of two different mathematical systems, one based on the Greek axiomatic mathematics and another, the floating point system, used in electronic calculators, can lead to some confusions that which affects the teaching of mathematics, especially in the numerical sense development. The paper also presents common mistakes caused by the missing verification of the results from calculations or lack of awareness about the limitations of calculators. Finally, the implications those elements have on the mathematical education are presented together with some conclusions.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss6id4895
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2018 José M. Chamoso, Maria José Cáceres
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.