Brazilian High School Mathematics Textbooks and the Constitution of the Good Student Citizen
Resumo
In this paper, we present some of the results of a research project, which aims to analyse the framing for constitution of students as subjects that is put forward in mathematics textbooks. Two themes contained in Brazilian high school Mathematics textbooks were analysed to achieve the proposed intention: financial mathematics and interdisciplinarity. The five statements were elaborated by using the discourse analysis in a Foucauldian perspective, they show that the teaching proposed by textbooks goes beyond mathematics, normalizing the students’ conducts.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss6id4831
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2018 Marcio Antonio da Silva, Paola Valero, Camila Aparecida Lopes Coradetti Manoel, Ludiane Felix Berto
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.