Design and Evaluation of a Game for Mobile Platforms about Periodic Properties of the Chemical Elements
Resumo
This paper presents the results of two studies on Xenubi, a computer/mobile game about periodic properties of the chemical elements. These studies were aimed at evaluating Xenubi in 3 dimensions: interface usability, user preferences and learning outcomes. The usability and user preferences study focused on the understanding of the game mechanics by students from a public state school and from a private school in Brazil. The learning outcomes evaluation study was conducted in a public technical school, and sought for differences in post-test score between groups that played Xenubi as printed cards and on the computer. The results point to a consistent better understanding of the game mechanics by students from the private school and a higher performance improvement for the students who played Xenubi on the computer.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss5id3897
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2018 Gabriela Trindade Perry, Marcelo Leandro Eichler, Danilo Marcondes Filho
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.