Learning Through Collaborative Projects in Context: contributions for the practice of teaching
Resumo
This study has analyzed contributions of teaching practices concerning a project-oriented learning proposal through collaborative research. This work has included interview, reports of educational practices, questionnaire, field diary and observation of participants. Teachers developed new educational actions based in the context reflection and showed transitions from teaching traditional practices to progressivist practices, overcoming disciplinary and transmissive education. This study has also shown that the main contributions to the teaching practice were related to: critical reflection over educational practices and the contextualization of curricula, surpassing the fragmented and abstract character of curricula.
Palavras-chave
Project Based Learning. Collaborative Teaching. Educational Practices. Elementary Schools
Texto completo:
PDF (English)Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2017 Phillip Vilanova Ilha, Susane Graup, Marília Rosso Krug, Viviane Terezinha Sebalhos Dal Molin, Félix Alexandre Antunes Soares
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.