Evaluating the Practical Application of the Siena Social Web-Based Tool in Higher Education, Secondary Education and Primary Education in Spain
Resumo
The European Higher Education Area (EHEA) has invested efforts into an educational model that is based on student learning and thus student focused learning needs. Under this framework, a tool called SIENA SOCIAL has been designed to help provide individuals with both autonomous learning and collaborative learning opportunities. In this paper, we analyse the possibility of extending the web tool beyond the higher education setting by testing it in primary and secondary educational settings. For this purpose, two experiments were designed: the first targets secondary education and uses the subject English as a Second Language, the second targets primary education and the topic The Human Body within the subject of Environmental Studies.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2016 Lorenzo Moreno Ruiz, Beatriz Beatrice Popescu Braileanu, Carina Soledad González González, Claudia Lisete Oliveira Groenwald, Elisabeth Fumero Méndez, Dámaris González Pinto, Jamileth Lotero Nañez, Reymar Andrea Vargas Iniesta
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.